Kovo 24 d. įvyko susitikimas su Seimo nariu Mindaugu Puidoku

Susitikime dalyvavo: Seimo narys Mindaugas Puidokas, Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos Kauno biuro viešųjų ryšių vadovė Ieva Dyraitė, Generalinis direktorius Mindaugas Grigelis, rinkodaros direktorius Karolis Dekeris, darbuotojų profsąjungos pirmininkas Bronius Bučelis, profsąjungos pirmininko patarėjas Rimvydas Tvarionas.

Seimo narys Mindaugas Puidokas informavo, kad Seimas paliko galioti vidaus sandorius Valstybės ir Savivaldybės įmonėse. Aišku, tiesiog nesuprantama, kad prieš Seimo vykstantį posėdį buvo išdalinta Seimo nariams agitacija siūlant nepritarti vidaus sandoriams. Pranešime teigiama, kad turimais duomenimis 18 savivaldybių sudarė 72 vidinius sandorius už 205,4 mln. eurų, kas sudaro 62,2% visų vidinių sandorių. Vidaus sandoriai užkertą kelią konkurencijai, sudaro sąlygas privilegijuotai ir neefektyviai veikti Savivaldybes įmones. Seimui nepritarus vidaus sandoriams vyktų konkursai ir Valstybės bei Savivaldybės įmonėms neatlaikius konkurencijos, įvyktų įmonių bankrotas. Seimas paliko galioti vidaus sandorius Valstybės ir Savivaldybės įmonėms.

Generalinis direktorius Mindaugas Grigelis įžvelgė grėsmes iškilusias viešojo transporto įmonėse. Šiuo metu Lietuvoje vyksta 2014-2020 metų ES fondų investicijų veiksmų programos įgyvendinimas ,,miesto viešojo transporto priemonių parko atnaujinimas“. Kauno miesto savivaldybė kartu su UAB ,,Kauno autobusai‘ yra pateikusi paraišką ekologiškų autobusų ir troleibusų įsigijimui. Pasirašyta viešųjų paslaugų sutartis su Kauno miesto savivaldybe 2015 m. balandžio 3 d. užtikrina kokybišką keleivių aptarnavimą. Sudaryta VPS penkeriems metams atitiko galiojusį teisinį reglamentą. Deja, LR Konkurencijos taryba kreipėsi į Konstitucinį teismą, kuris priėmė sprendimą, kad parenkant vežėją Savivaldybė privalo skelbti konkursą parenkant vežėjus. Tokiu pagrindu skelbiant Savivaldybei konkursą parenkant vežėją, bendrovė praranda finansinę paramą ir protingai spręsti viešojo transporto klausimus darant ilgalaikes investicijas atsižvelgiant į vietinius ypatumus. Taigi, įgyvendinant ES paramą ekologiškoms priemonėms įsigyti yra svarbi ne tik savivaldybėms, bet ir vežėjams, kurie pasitelkdami ES paramą galėtų apie 20% atnaujinti autobusų parkams teikiant keleiviams kokybiškesnę paslaugą.

Darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis informavo, kad rajoninių Savivaldybių miestų tarybos priėmė sprendimą skelbti konkursus vežėjams. Neseniai, kaip žinote UAB ,,Vilniaus viešasis transportas“ prarado 15% maršrutų rinkos Vilniaus mieste laimėjus konkursą Rigas Satikmes. Paskelbus konkursą gali bankrutuoti Utenos, Marijampolės, Kupiškio, Tauragės, Kretingos autobusų parkai. Dėl to, manau, reikėtų kuo skubiau spręsti susidariusią problemą keleiviniame transporte.

Rinkodaros direktorius Karolis Dekeris priimta ES direktyva išsivysčiusių šalių teisinis reguliavimas leidžia tiesioginius sandorius, samdant miestui priklausančius vežėjus. Tarp tiesioginius sandorių Savivaldybių yra sudariusios: Amsterdamas, Barselona, Berganas, Briuselis, Bruno, Budapeštas, Paryžius, Oslas, Milanas, Roma, Varšuva, Praha, Inbrukas, Gdynia. Euros keleivinio transporto vežėjai įrodė Savivaldybėms, kad gali užtikrinti kokybišką paslaugą keleiviams, o Lietuva keleivinio transporto vežėjams griežtina sąlygas skelbdami konkursus. Lietuvos bankai abejoja skolinti bendrovėms lėšas dėl teisinio reguliavimo, Savivaldybės nenori suteikti įmonėms garantą skolinantys lėšas vežėjams dėl transporto priemonių atnaujinimo.

Susitikimo metu aptarta, kad bus paruošti pasiūlymai dėl Kelių transporto kodekso projekto ir priimto Konkurencijos įstatymo. Seimo narys artimiausiu laiku minimus klausimus aptars su Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininku Ramūnu Karbauskiu ir Premjeru Sauliumi Skverneliu, siekiant padėti sureguliuoti teisės aktus nuo numatomos privatizacijos skelbiant konkursus keleivinio transporto sektoriuje užtikrinant stabilų bendrovių darbą.

Leave a Reply