Balandžio 4 d. įvyko susitikimas Susisiekimo ministerijoje

Dalyvavo: Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas, vyriausias specialistas Marius Žvinklys, viršininko pavaduotojas Rokas Milovanovas, Valstybinės kelių transporto  inspekcijos viršininkas Robertas Šerėnas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos ,,Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis, UAB ,,Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis, LPSK Kauno regioninio centro pirmininkė Jovita Jančiauskienė, Susisiekimo paslaugos direktorė Modesta Gusarovienė, Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Pasitarimo darbotvarkė: ,,Dėl keleivių vežimo reguliariaisiais reisais veikos reguliavimo tobulinimo“

Pasitarimo dalyvius Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas supažindino su gautu raštu nuo UAB ,,Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos, kuriame buvo siūloma papildyti Keleivių ir bagažo vežimo kelių transporto taisyklių 45 punktą. Siūloma, kai nėra keleivių ryte ir vakare vairuotojas galėtų nestoti, nes ši praktika naudojama kitose ES šalyse. Taip pat Taisyklių 44 punktą, kad vairuotojas galėtų vėluoti ne tik galiniuose sustojimuose 5 minutes, bet ir tarpiniuose sustojimuose piko valandomis.

Vyko diskusijos dėl pateikto pasiūlymo ir kai kurių dalyvių pasisakymuose išreikšta poziciją, kad jeigu bus keleivių nusiskundimai reikės bausti vairuotojus. Vienas iš pateiktų pasiūlymų buvo pateikta, kad Švedijoje vietinio susisiekimo transporto priemonėse yra įrengtas keleivių patogumui autobusuose mygtukas ir keleiviui nuspaudus autobusas sustoja prie sustojimo. Diskutuota ir dėl maršrutinių grafikų koregavimo. Susisiekimo paslaugos direktorė Modesta Gusarovienė minėjo, kad UAB ,,Vilniaus viešasis transportas“ dažnai koreguojami maršrutų grafikai, kuriuos pateikia autobusų vairuotojai brigadininkai bendruose susitikimuose. Kaune autobusų ir troleibusų vairuotojai dažnai priversti vėluoti piko valandomis, nes maršrutų grafikai ne taip dažnai koreguojami. Manau, problema ir tai, kad trūksta A juostų vietinio susisekimo transporto pralaidumui. Be to autobusų ir troleibusų sustojimuose sustoja kitos transporto priemonės nepaisant kelio ženklų.

     Susitikimo metu sutarta:   

  1. Paruošti Keleivių ir bagažo vežimo kelių transporto taisyklių pakeitimus suderinant pateiktus pasiūlymus su Savivaldybės asociacija, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos ,,Linava“ ir miestų savivaldybėmis.
  2. Išskirti Taisyklėse atskiru skyrium ,,Keleivių įlaipinimas, vežimas, išlaipinimas vietinio susisekimo transportui atskiriant priemiestinio ir tolimojo reguliaraus susisekimo maršrutus“.
  3. Numatyti Taisyklėse miestų savivaldybėms pagal poreikius koreguoti maršrutų grafikus.

Leave a Reply