Pristatytas naujas autobusas MAN Lion’s City 12“

Spalio 9 d. UAB „Kauno autobusai” darbuotojams pristatytas naujas Hibridinis „MAN Lion’s City 12“ autobusas. Naujas autobusas turės viską, ko pageidauja kasmet viešojo transporto keleiviai: šildymą ir vėsinimą, ergonomišką keleivių salono išplanavimą, viešajam transportui pritaikytą ir antibakterine technologija apdirbtą sėdynių medžiagą, neslidžią ir jaukumo suteikiančią grindų dangą, išorines ir vidines informacines švieslentes, garsinei informacijai paskelbti reikalingą aštuonių garsiakalbių sistemą, mobiliųjų telefonų įkrovimo USB jungtis bei vaizdo stebėjimo kamerų sistemą. „Tylus“ sustojimas stotelėse ir pajudėjimas iš jų ženkliai sumažins triukšmo kiekį ir oro taršą. Keleivių komfortą kurs ir nuo saulės spindulių saugos tamsinti langų stiklai, o patogi vairuotojų darbo vieta užtikrins jiems komfortiškas darbo sąlygas ir nuolatinį paslaugumą. Manyčiau tai pagerins autobusų vairuotojų darbo sąlygas pakeičiant senus susidėvėjusius autobusus.

Primenu UAB „Kauno autobusai“ šių metų rugsėjo 28 d. pasirašė ilgalaikę 21,5 mln. eurų paskolos sutartį su Europos Tarybos vystymo banku. Itin palankiomis sąlygomis bendrovei suteikta paskola turės būti sugrąžinta lygiomis dalimis iki 2029 metų pabaigos. Ja bendrovė apmokės investiciją 100 naujų MAN Lion‘s City 12 markės autobusų. Europos Tarybos vystymo bankas finansuoja daugiau nei 90 procentų autobusų vertės. Likusią investicijos dalį UAB „Kauno autobusai“  iš 2019 metais  sukaupto ankstesnių laikotarpių pelno. Kaip ir daugumą tokių tarptautinių finansinių organizacijų, Paryžiuje 1954 metais įsteigtas Europos Tarybos vystymo bankas kelia itin aukštus reikalavimus savo klientams ir finansuojamiems projektams. Bankas vertina ne tik projekto ekonominę logiką ir finansinį tvarumą. Prieš suteikiant paskolą, bankas atlieka veiklos, socialinės politikos aplinkosaugos bei veiklos skaidrumo vertinimą. Ne mažiau svarbus ir finansuojamo projekto viešųjų pirkimų procesas ir procedūros. Autobusų ir troleibusų pirkimai privalėjo būti ne tik konkurencingi ir nepriekaištingai įvykdyti, bet ir atitikti banko viešųjų pirkimo politiką ir taisykles.

Per paskutinius 5 metus bendrovė investavo daugiau nei 65 mln. eurų į transporto parko ir infrastruktūros atnaujinimą. Nupirkti 50 mažos talpos ir 125 standartinės talpos autobusai, 85 troleibusai. Per ateinančius metus bendrovė suplanavus pakeisti likusius 78 seniausius autobusus. Kauno miesto vežėjas kasmet modernizuoja ir dalį troleibusų kontaktinio tinklo, kuris ilgainiui leis miesto žaliajam transportui važiuoti kur kas didesniu greičiu. Artimiausiu metu bendrovė pakeis ir elektroninio bilieto sistemą.