Vadovų komiteto posėdis

Darbotvarkėje:

  1. Dėl Partizanų aikštės asfaltavimo.
  2. Bendrovės finansinė padėtis ir dėl bendrovės darbuotojų darbo užmokesčio pakėlimo.
  3. Klientų aptarnavimo ir Mano Kaunas patalpų veiklos.
  4. Dėl bendrovės veiklos strategijos ir vairuotojų trukumo.

Dalyvavo: Generalinis direktorius Mindaugas Grigelis, technikos direktorius Remigijus Locaitis, Kauno troleibusų parko vadovas Saulius Alekna, Vyr. buhalterė Rita Džiaugytė, Transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis, Personalo ir administracijos vadovas Mindaugas Klimašauskas ir Darbuotojų profesinės sąjungos ir Darbo tarybos pirmininkas Bronius Bučelis.

Susitikimas vyko nuotoliniu būdu vadovaujantis pasirašytu susitarimu, kuriame numatyta, kad paskutinio mėnesio antradienį vyksta susitikimai aptariant darbuotojų problemas.

Diskutuota dėl Partizanų g. galininio sustojimo aikštelėje duobių. Generalinis direktorius Mindaugas Grigelis informavo, kad šiuo metu vyksta derybos su savininku A.Banevičiumi paimant Partizanų g. aikštelę Savivaldybės poreikiams. Sudarius sutartį Kauno miesto savivaldybei ir pasirašius susitarimą, prasidės asfaltavimo darbai sutvarkant troleibusų ir autobusų stovėjimo aikštelėje esančias duobes.

Kalbantis dėl darbuotojų atlyginimo pakėlimo galimybių, Generalinis direktorius informavo, kad Kauno miesto savivaldybės biudžetas buvo patvirtintas 7 mln. mažesnis negu buvo planuojamas. Be to, nuo sausio mėnesio pabrango kuras, atsarginės detalės ir šiais metais bendrovei truks apie 2 mln. eurų. Šiuo klausimu kalbamės su Kauno miesto savivaldybe.

Darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis informavo, kad vyksta kolektyvinės derybos dėl darbuotojų darbo užmokesčio pakėlimo ir dar sausio mėnesį esame pateikę pakelti vairuotojams 12% ir darbuotojams 10 % atlyginimus.

Balandžio 12 d. planuojame sudarytoje Darbo grupėje tęsti kolektyvines derybas.

2021 m. IV ketvirčio pateiktame bendrovės tinklalapyje yra skelbiama, kad vairuotojo bruto atlyginimas yra 1585 eurų, o bendrovės darbuotojų- 1533 eurų. Statistikos departamentas kovo 1 d. paskelbė, kad Lietuvoje infliacija siekia daugiau kaip 15%, o tai atsiliepia ir vairuotojų bei darbuotojų darbo užmokesčiui.

Pasisakė Transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis, kuris teigė: patikrinus sausio mėnesio vairuotojų gaunamus atlyginimus 5 rankas užfiksuota, kad 60% vairuotojų uždirba daugiau negu 1000 eurų su dirbamais viršvalandžiais, 9% vairuotojų gauna į rankas su viršvalandžiais 1200 erų. Likusių vairuotojų darbo užmokestis į rankas uždirba už norma valandų 900 eurų.

Darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Bronius Bučelis teigė, kad vairuotojų darbo užmokesti į rankas gaunamas tik 850 eurų. Tai neteisybė, atsakė Direktorius, nes tiek uždirba mikroautobusų vairuotojai. Be to, daugelis vairuotojų yra apsidraudę kaupiamuoju pensijiniu draudimu, atskaito kitus mokesčius, kurių jie neįskaičiuoja.

Suprantu, teigė Generalinis direktorius, kad vairuotojų darbo užmokesti nėra pakankamas. Todėl manome kolektyvinėse derybose ieškosime kompromiso kalbantis ir Kauno miesto savivaldybėje. Reikėtų įvertinti, kad šiuo metu vyksta karas Ukrainoje ir daugiausiai lėšų yra skiriama Ukrainai. Be to, tikimės, kad bankrutuojant pramonės bendrovėms turėtų atsirasti vairuotojų norinčiųjų dirbti ir Kauno autobusai. Tuo norėtųsi tikėti.

Vyr. buhalterė Rita Džiaugytė informavo, kad padidėjo Žiogo bilietų pardavimai lyginant su 2021 metais ir sumažėjo bilietų pardavimai pas vairuotojus. Vien už kovo mėnesį surinkta už Žiogą 258 tūkst. eurų. Vadinasi, parduodant transporto priemonėse vairuotojams bilietus keleiviams, sumažėjo ir vairuotojų pajamos už parduodamus bilietukus.

Generalinis direktorius paprašė, kad vairuotojai pagal galimybes tikrintų žiogo elektroninius bilietus, nes tai yra ir bendrovės pajamos. Dėl bendrovės strategijos ir vairuotojų trūkumo nuspręsta tęsti diskusijas sekančiame bendrovės Vadovų posėdyje vadovaujantis pasirašytu susitarimu.