Kaune kartu su kampanija „Spausk – Nesnausk“ pristatytas pirmasis iš 64 naujų hibridinių autobusų.

Liepos 27 d. kartu su Kauno miesto Savivaldybės meru, vicemerais, Kauno savivaldybės transporto sk. vedėju, Lietuvos keleivinio transporto asociacijos Prezidentu, Generaliniu direktoriumi, ir bendrovės darbuotojams dalyvavau pristatant naują autobusą MAN Lions‘s City“.  Darbuotojų profesinės sąjungos iniciatyva Kaune pavyko nuo rugpjūčio 1-osios Kauno viešajame transporte įgyvendinti, kai nėra keleivių sustojimuose viešasis transportas galės nestoti keleiviams naudojantis  STOP mygtukai. Planuojama, kad iki metų pabaigos į miesto gatves išriedės 64 naujutėlaičiai hibridiniai „MAN Lions‘s City“ autobusai.  „Kartu su augančiu Kaunu didėja ir viešojo transporto keleivių srautai. Tai suprasdami stengiamės ir toliau užtikrinti kuo patogesnes ir greitesnes keliones miesto autobusais bei troleibusais. Jau dabar turime vieną jauniausių visuomeninio transporto parkų Europoje. Naujieji „MAN Lion‘s City“ autobusai amžiaus vidurkį sumažins dar labiau“, – kalbėjo Kauno meras Visvaldas Matijošaitis. Praėjusių metų pabaigoje pasirašytos sutartys dėl 64 naujų hibridinių autobusų įsigijimo – 39 standartinio dydžio (12 metrų) bei 25 trijų ašių (18 metrų). Jų bendra vertė siekia 21,5 mln. eurų. Viešųjų pirkimų konkursą laimėjo ekonomiškai geriausią pasiūlymą pateikusi bendrovė „Adampolis“. Naujos triašės visuomeninio transporto priemonės talpins apie 130 keleivių. „Naujieji autobusai atitiks visus žaliojo miesto reikalavimus. Žiūrime į miesto žalumą, keleivių patogumą. Tad ilgieji autobusai ypač pasitarnaus piko valandų metų, kuomet turime didžiausius važiuojančiųjų viešuoju transportu srautus, taip pat išvežiojant kauniečius po masinių renginių. Skaičiuojama, kad per metus naujieji „MAN Lion‘s City“ hibridiniai autobusai sutaupys apie 694,2 tonų CO2 palyginti su senaisiais autobusais, o kuro sąnaudos sumažės net 15–20 proc.

Nuo rugpjūčio 1 d. kauniečių ir miesto svečių laukia naujovė – sustojimai „pagal pareikalavimą“. Autobusuose ir troleibusuose keleivius jau pasitinka nuorodos su instrukcijomis. Ketindamas išlipti, autobusui artėjant prie norimos stotelės, keleivis privalės paspausti STOP mygtuką ir saugiai atsistoti prie durų. Ekrane įsižiebus užrašui „Stop“, kitiems keleiviams pakartotinai spausti mygtuko nebereikės. Vairuotojas stotelėse sustos tik tada, kai, nuspaudus STOP mygtuką, švieslentėje užsidegs atitinkamas užrašas, o keleivis bus pasiruošęs išlipti ir lauks prie išlaipinimo durų. Analogiškai autobusas ar troleibusas sustos vairuotojui pamačius stotelėje laukiančius keleivius.

„Kiekvienais metais apklausiame gyventojus, ką reikėtų daryti, kad viešasis transportas būtų patogesnis ir greitesnis. Apie 70 procentų teigė, kad jiems reikėtų sustojimo „pagal pareikalavimą“. Už tai pasisakė ir vairuotojai. Manau, keleiviams pasiūlysime dar greitesnį viešąjį transportą. Paspausti mygtuką tikrai nebus sudėtinga“, – neabejojo Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius. STOP mygtukų naudojimas ir viešojo transporto sustojimas „pagal pareikalavimą“ didesnės įtakos grafikams neturės. Maršrutai planuojami atsižvelgiant į keleivių srautus, bendruomenių, darboviečių, mokymo įstaigų pageidavimus, todėl tikėtina, kad viešasis transportas vis tiek stos daugelyje stotelių ir dieninių maršrutų laikai dėl to nesikeis.

Per pastaruosius penkerius metus „Kauno autobusai“ išgyveno tikrą renesansą. Šiuo metu parke esančių transporto priemonių vidutinis amžius yra jaunesnis net už Europos Sąjungos vidurkį. Atvykus naujoms suspaustomis gamtinėmis dujomis varomoms transporto priemonėms, parkas dar labiau pajaunės.

Užpernai Kaunas baigė įgyvendinti 24 mln. eurų vertės sutartį, į gatves išriedėjus šimtui naujų „MAN Lion‘s City“ hibridinių autobusų. Be jų vos per kelerius metus nupirkta dar 25 „Temsa LF12“ ir 56 mažesnės talpos „Mercedes-Benz“ autobusai bei 85 „Solaris“ troleibusai.