Forumo tarybos posėdis

Sausio 19 d. įvyko Forumo posėdis. Išklausyta Forumo pirmininko ataskaita už 4 metus. Pirmininkas akcentavo, kad per 4 metus sprendėme krovininio transporto vairuotojų problemas ir darbdavių požiūrį į vairuotojus. Kreipėmės į Vyriausybę dėl vairuotojų 1,65 koeficiento įvedimo mokant jiems nuo minimalaus atlyginimo dydžio nesusitarus derybose su Lietuvos asociacija ,,Linava“ pasirašant  šakinę kolektyvinę sutartį.

Vyko susitikimai su Europos profesinių sąjungų Federacija Rygoje, Lenkijoje ir Lietuvoje aptariant Mobilaus įstatymo nuostatas ir vykdymą mokat vairuotojams dienpinigių dydį, sudarant vairuotojas poilsio sąlygas nakvojant jiems viešbučiuose. Daugiausiai šiuos klausimus kėlė Vyriausybės lygių Lietuvos profesinių sąjungų ,,Aljansas“ , kad dažnai vairuotojai tampa nesąžiningo verslo įkaitais. Jie įmonių savininkų ar vadovų verčiami vykdyti ,,juodąją buhalteriją“, slėpti mokesčius, skatinti nelegalų darbą, apgaudinėti ir išnaudoti kitus darbuotojus. Tai vyksta ir dabar yra ,,vieša paslaptis“. Valstybinės institucijos apie tai žino. Jos žino net įmonių pavadinimus, kurios tai daro, bet pokyčių nematome. Šiais klausimais ne kartą buvo kalbama ir sprendžiama Darbo ginčų komisijose ir gruodžio mėnesį įvyko Tarptautinė konferencija Seime, Migrantai iš Ukrainos Lietuvos darbo rinkoje“, kurioje buvau pakviestas dalyvauti.

Keleivinio transporto sektoriuje pokyčių nėra nors stiprėjo Lietuvos Keleivinio transporto Asociacija į kurią jungiasi daugiau autobusų parkų bendrovių. Trūkstat vairuotojų darbdaviai kreipiasi į Europos parlamentą siūlydami vairuoti 18 metų autobusus sveriančius 15-18 tonų ir šiuo klausimu kalbėjau per LNK televizija, kad tai grėsmė ne tik keleiviams, bet kitiems eismo dalyviams. Nestebina nieko, kaip Transservis įdarbina afrikiečius, o Kautra indus ir žiniasklaidoje darbdaviai Teigia, kad priimti vairuotojai pranašesni prieš Lietuvius aptarnaujant keleivius.

Daugiau Darbo kodekso pataisų nepavyksta įgyvendinti, bet baigiantis kadencija Seimo valdantieji jau teikia Profesinių sąjungų 26 straipsnis. Valdymo organų teisingos, tikslios, išsamios informacijos apie ūkines operacijas ir kitos informacijos, reikalingos finansinėms ataskaitoms ar metinei ataskaitai parengti, teikimą laiku finansines ataskaitas ar metinę ataskaitą rengiančiam asmeniui. Vargu ar profesinės sąjungos turint kompetencija sugebės įgyvendinti.

Kiekvienais metais bendradarbiaujant su Baltijos šalių transporto profsąjungomis vyksta susitikimas ir šias metais numatytas susitikimas Lietuvoje Klaipėdoje gegužės-birželio mėnesiais.

Po trijų metu Kaune sugebėjome įtikinti politikus ir nuo rugpjūčio mėnesio autobusai ir troleibusai nestoja, kai nėra įlipančiųjų ir išlipančiųjų keleivių. Manyčiau tai sugebėjome įgyvendinti vieni iš pirmųjų keleivinio transporto įmonių Kaune. Palengvinant darbą mieste vairuotojams artimiausiu laiku siūlysime A juostuose įdiegti išmaniuosius šviesoforus, kad piko valandomis būtų palengvintas darbas.

Forumo  Tarybos nariai  bendru sutarimu pritarė ataskaitai.

Išklausyta Finansininkės ataskaita kuriai pritarta.

Bendru sutarimu 4 metų kadencijai Forumo pirmininku išrinktas Bronius Bučelis.

Aptarta Forumo veikla ir strategija sprendžiant ei atstovaujant vairuotojų problemas. Sutarta kovo 5 d. organizuoti Forumo tarybos posėdį vietą patikslinti. Aptarti dėl Baltijos šalių transporto profsąjungų susitikimo Lietuvoje. Matomai siūlysime organizuoti birželio mėnesį Klaipėdoje.